Manažer štěstí JINAK

14.03.2019

Chief Happiness Officer (CHO) / Manažer štěstí


AKREDITAČNÍ KURZ


1. Kdo je Manažer štěstí

2. Jaká je role Manažera štěstí

3. Proč mít Manažera štěstí ve firmě

4. Jaké vzdělání by měl mít Manažer štěstí

5. Struktura kurzu

6. Pro koho je kurz Manažer štěstí určen

7. Jak dlouho kurz Manažer štěstí probíhá

8. Jak je kurz Manažer štěstí ukončen a jaká je jeho cena

9. Metody výuky

10. O lektorkách kurzu Manažer štěstí

11. Osnova kurzu Manažer štěstí

Termín kurzu:

a) 28.03.-31.03., 11.04.-14.04., 02.05.-05.05., 30.05.-02.06.2019

Úvod:

Výzkumníci z Univerzity ve Warwicku před lety spočítali, že šťastní lidé jsou v práci o 12 procent produktivnější. Závěr jejich experimentu byl jednoduchý: pozitivní emoce lidi posilují, a to i v práci. Spokojení zaměstnanci jsou odolnější vůči stresu, výkonnější a více angažovaní.

Šťastný zaměstnanec se pro firmu více angažuje, má nápady, je loajální vůči společnosti, má zaujetí, vysokou produktivitu práce a je ochotný doporučit produkty či služby firmy, pro kterou pracuje. Je prokázáno, že nejlepší výkony podávají právě šťastní a spokojení zaměstnanci.

Vzhledem k silné ekonomice a velmi nízké nezaměstnanosti, si zaměstnavatelé nemohou dovolit přicházet o kvalitní pracovní sílu. A zároveň si mohou zaměstnanci z rozsáhlé nabídky práce více vybírat.

Z tohoto důvodu vzniká na trhu vyšší fluktuace zaměstnanců.

Od roku 2008 dosahuje nezaměstnanost nejnižší úrovně, což vede k tomu, že si zaměstnanci mohou z rozsáhlé nabídky práce vybírat a důsledkem je jejich vyšší fluktuace.

Zdroj: https://stastnecesko.cz/manazer-stesti/


Udržet si kvalitní lidi, je tak pro firmy stále náročnější. Společnosti nabízejí různé motivační programy a vedle běžných benefitů (stravenky, připojištění, sick day apod.) nabízejí i například práci z domu tzv. home office. Všechny motivační programy a benefity jsou však dnes již považovány za standard u dobrých zaměstnavatelů. A tak musejí společnosti přicházet stále s novými nápady.

Novinkou na trhu práce je pozice tzv. Happiness Managera/Manažer štěstí, nebo také jinak Chief Happiness Officera.

Manažer štěstí má zdánlivě jednoduchou roli - zajistit, aby byli zaměstnanci šťastní.

Pro lepší zpětnou vazbu mezi vedením a zaměstnanci do některých týmů přibyl právě i manažer štěstí.

Zdroj: https://www.studenta.cz/nelehka-profese-skrasnym-jmenem-manazer-stesti/r~st:article:3365/

Proč právě název Manažer štěstí JINAK?

Nechali jsme se inspirovat v zahraničí, kde je tato pracovní role již známá (Chief Happiness Officer) a mnohonásobně jsme ji rozšířili. Jde tedy o kurz s přesahem z firemního prostředí do osobního prostředí.

Zároveň všechna slova obsahují právě to, co obsahuje kurz.

Manažer

Jedná se o kombinaci dovedností a kompetencí (sebe koučink i koučink druhých, efektivní práce s časem v pracovním ale i soukromém životě, sebe prezentace, komunikace v pracovním i soukromém životě, řeč těla a jiné).


Štěstí

Jedná se o techniky, které pomáhají v osobní motivaci, sebereflexi a sebevědomí (motivace sebe i druhých, pochopení rozdílnosti charakteristiky osobností, každodenní všímavost - mindfulness, poznání svých slabin a úniků - prokrastinace, meditace, jak se naučit soustředit se, jak řešit a předcházet konfliktům, jak se nestresovat, syndrom vyhoření - co s ním a jak mu předejít, metody z Neurolingvistického programování, které pracují s energiemi v nás, jejich výhody a použití v běžném životě,  čínská filosofie Feng Shui v prostředí a jiné).

A proč JINAK?

Protože to děláme jinak.

Jednoduché metody (používáme takové metody, které jsou snadné a ihned k použití v praxi)

Individuální přístup (každý z nás je individuální, a každý z nás potřebujeme jiný přístup)

Neurolingvistické programování (naučíme vás, jak propojit tělo a mysl)

Autentické prožitky a vnímání (co si člověk sám prožije, to má na něj větší efekt)

Komplexní řešení životní situace (propojení těla, mysli, duše a energií)


1.      Kdo je manažer štěstí - kreativní terapeut a psycholog nebo personalista - manažer?

Chief happiness officer je v podstatě personalista - manažer, jehož znalosti a dovednosti přesahují do psychologie vztahů, rozvoje osobnosti a individuální terapie. Zároveň se jedná o psychicky odolnou osobnost, která svůj život vede v harmonii a v souladu se svou duší.

Jde o vyspělého mediátora, který pomáhá řešit spory ve společnosti. Je to člověk, který radí vedení podniku s přístupem k zaměstnancům.

Zároveň se jedná o charismatického a vyrovnaného lídra (self manažera), jehož si vedení firmy i zaměstnanci váží tak, že dokáže ovlivňovat chod firmy a vztahy posunovat dopředu. Lídr, který má schopnosti a dovednosti vzbudit v zaměstnancích nadšení pro práci a udržovat pozitivní energii v týmu a společnosti.

Skutečným firemním manažerem štěstí se může stát pouze skutečný self (já) manažer štěstí.

2.      Jaká je role Manažera štěstí

Hlavním úkolem manažera štěstí na pracovišti je reagovat na podněty od zaměstnanců organizace, jak z hlediska prostředí a atmosféry firmy, tak z hlediska emocí a vztahů na pracovišti.

Hlavním úkolem self manažera štěstí je reagovat na své vlastní podněty a potřeby, koordinovat svůj vlastní osobní rozvoj a životní změny.

3.      Proč mít Manažera štěstí

Pozice Manažera štěstí bude prospěšná takové společnosti, kde je kultura společnosti otevřena novým nápadům, kreativnímu a inovativnímu způsobu myšlení.

Existuje celá řada studií, které ukazují, že šťastní zaměstnanci jsou produktivnější, kreativnější, cítí se býti více motivováni a jsou aktivnější a optimističtější. Celková spokojenost způsobuje, že jsou zaměstnanci méně nemocní, zůstávají u společnosti déle a jsou více loajální.

Spokojení a loajální zaměstnanci tvoří stabilní týmy. Stabilní a výborně fungující společnost získává nové talenty a to vše přináší vyšší zisky pro společnost.

Self manažer štěstí si umí vytvořit pracovní i soukromé prostředí tak, že jej pozitivně ovlivňují a motivují.

4.      Jaké vzdělání by měl mít manažer štěstí

Minimálně středoškolské vzděláním, které může pomoci, ale není zásadní. Stejně tak obor vzdělání není podstatný, důležitý je charakter a osobnostní rysy manažera štěstí. Podstatné však je, že Manažer štěstí musí umět mluvit s lidmi, před lidmi.

5.      Struktura kurzu

Systematický výcvik, na jehož konci budete mít praktické i teoretické zkušenosti a vědomosti potřebné k samostatné práci s klienty na profesionální úrovni.

Není nutná žádná předchozí znalost psychologie ani praxe.

Výcvik je obvykle realizován v 5ti víkendových setkání během roku.

6.      Pro koho je kurz určen

Pro personalisty, kouče, firemní manažery a vedoucí pracovníky, pedagogy, léčitelé, sociální pracovníky, poradce.

Pro kohokoli, kdo chce efektivně pracovat na sobě. Pro kohokoli, kdo chce zlepšit svoje komunikační schopnosti a vztahy ať už v práci nebo v osobním životě.

7.      Jak dlouho kurz probíhá

120 vyučovacích hodin dle rozpisu.

8.      Jak je kurz zakončen a cena

Písemnou a ústní zkouškou. Po úspěšném absolvování zkoušky je udělena akreditace Ministerstva školství s profesní kvalifikací Kouč.


Cena za celý  akreditovaný kurz (120 hodiny výuky) je 19 500 Kč.

Místo na akreditačním kurzu je rezervováno až po úhradě celé částky.

Je možné se dohodnout i na jednotlivých splátkách, přičemž částka za celý kurz musí být zaplacena nejpozději 30 dní před započetím kurzu.

Bližší informace o číslu účtu budou poskytnuty e-mailem.

Vaše další dotazy, prosím, zasílejte na: adelka.karlovska@seznam.cz

9.      Metody výuky

-       přednášky - výklad určitého tématu doplněný příklady z praxe

-       praktický trénink dovedností - cílené procvičování konkrétních dovedností v malých skupinkách - pod dohledem lektora zážitkové lekce - učení zážitkem

-       moderovaná diskuse ve skupině nad teoretickými tématy

-       samostudium doporučené literatury, videí, webinářů

-       samostatné zpracování zadaných prací

10.     O lektorkách

Ing. Adéla Karlovská


Adéla je akreditovaným koučem a lektorkou dalšího vzdělávání dospělých. Od roku 2005 pracuje na manažerských pozicích. Absolvovala řadu vzdělávacích kurzů a seminářů pro vedoucí pracovníky a manažery.

Má rozmanité praktické zkušenosti s vedením a koučováním týmů i jednotlivců. Dále s vedením a koordinací projektů a procesů především z korporátních společností.

Ma zkušenosti s prezentacemi, školeními a vede semináře na různá témata.   


Mgr. Barbora Korotková


Barbora je akreditovaným koučem, lektorkou a terapeutkou od roku 2008. Od roku 2010 pracovala v pomáhajících profesích jako sociální pracovník a od roku 2011 jako speciální a sociální pedagog ve státních zařízeních.

V roce 2014 založila a vede soukromou terapeutickou praxi, a zároveň působí jako lektor akreditovaného výcviku MŠMT.

Barbora má bohaté zkušenosti, jak v oblasti terapeutické činnosti, tak v oblasti vedení a řízení lidských zdrojů a školení na pozici kouč.


11.     Osnova kurzu (hlavní témata)

1. Koučink

2. Styly vedení

3. Motivace

4. Time management

5. Osobnostní charakteristiky

6. Mindfulness

7. Prokrastinace

8. Zpětná vazba

9. Prezentační dovednosti

10. Efektivní manažerská komunikace

11. Přijímání a propouštění zaměstnanců

12. Vedení porad

13. Konflikty a jejich řešení

14. Stres

15. Vyjednávání a argumentace

16. Způsoby a techniky učení se

17. Lidský mozek - mysl a paměť

18. Neurolingvistické programování

19. Syndrom vyhoření

20. Metody řízené vizualizace a relaxace

21. Komunikační dovednosti

22. Asertivita na pracovišti


© 2016-2019 Adéla Karlovská
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky