Chief Happiness Officer / Manažer štěstí

28.11.2018

Mnoho průzkumů prokazuje, že šťastní lidé jsou v práci produktivnější.  Pozitivní emoce lidi posilují, a to i v práci. Spokojení zaměstnanci jsou odolnější vůči stresu, výkonnější a více angažovaní.

Přečetla jsem mnoho knih a publikací. Zúčastnila jsem se spousty kurzů, workshopů a seminářů. Pracovala jsem v korporacích, vedla týmy a podřízené. V některých společnostech se ne/šťastní zaměstnanci neřešili vůbec, v jiných se naopak dbalo na naslouchání potřebám zaměstnanců. Zejména v korporacích, které jsou soustředěné na výkon, je nebezpečí fluktuace zaměstnanců velké. A každá fluktuace znamená vyšší náklady a zpomalení růstu každé společnosti.

Jedinou "léčbou" JE, mít šťastné zaměstnance.

Šťastný zaměstnanec se pro firmu více angažuje, má nápady, je loajální vůči společnosti, má zaujetí, vysokou produktivitu práce a je ochotný doporučit produkty či služby firmy, pro kterou pracuje. Je prokázáno, že nejlepší výkony podávají právě šťastní a spokojení zaměstnanci.

Vzhledem k silné ekonomice a velmi nízké nezaměstnanosti, si zaměstnavatelé nemohou dovolit přicházet o kvalitní pracovní sílu. A zároveň si mohou zaměstnanci z rozsáhlé nabídky práce více vybírat.

Z tohoto důvodu vzniká na trhu vyšší fluktuace zaměstnanců.

Udržet si kvalitní lidi, je tak pro firmy stále náročnější. Společnosti nabízejí různé motivační programy a vedle běžných benefitů (stravenky, připojištění, sick day apod.) nabízejí i například práci z domu tzv. home office. Všechny motivační programy a benefity jsou však dnes již považovány za standard u dobrých zaměstnavatelů. A tak musejí společnosti přicházet stále s novými nápady.

Novinkou na trhu práce je pozice tzv. Happiness Managera/Manažer štěstí, nebo také jinak Chief Happiness Officera.

Manažer štěstí má zdánlivě jednoduchou roli - zajistit, aby byli zaměstnanci šťastní.


1. Kdo je manažer štěstí - kreativní terapeut a psycholog nebo personalista - manažer?

Chief happiness officer je v podstatě personalista - manažer, jehož znalosti a dovednosti přesahují do psychologie vztahů, rozvoje osobnosti a individuální terapie.

Udržuje firemní kulturu v rovnováze a zajišťuje štěstí v obdobích, které jsou pro organizaci náročné.

Jde o vyspělého mediátora, který pomáhá řešit spory ve společnosti. Je to člověk, který radí vedení podniku s přístupem k zaměstnancům.

Jde o kombinaci kouče a mentora, který podporuje kreativitu pracovníků a rozvíjí firemní kulturu.

Zároveň by se mělo jednat o charismatického lídra, jehož si vedení firmy i zaměstnanci váží tak, že dokáže ovlivňovat chod firmy a vztahy posunovat dopředu. Lídr, který má schopnosti a dovednosti vzbudit v zaměstnancích nadšení pro práci a udržovat pozitivní energii v týmu a společnosti.

     
2. Jaká je role Manažera štěstí

Hlavním úkolem manažera štěstí je reagovat na podněty od zaměstnanců organizace, jak z hlediska prostředí a atmosféry firmy, tak z hlediska emocí a vztahů na pracovišti.

Měl by pro společnost realizovat zejména činnosti:

- rozvoj firemních hodnot, strategie a cílů

- analyzovat potřeby zaměstnanců      

- monitorovat plnění potřeb zaměstnanců

- aktivně zajištovat a podporovat jasnou komunikaci ve společnosti     

- poskytování zpětné vazby jak vedoucím pracovníkům, tak samotným zaměstnancům

- zajišťovat nastavení a následnou kontrolu optimálního pracovního prostředí

- organizovat a pečovat o kariérní a vzdělávací systém firmy

- aktivně zajišťovat mentoring konfliktů na pracovišti

- poskytovat poradenství a konzultace z osobní oblasti

- pořádat osobní nebo týmový koučink


3. Proč mít Manažera štěstí ve společnosti

Pozice Manažera štěstí bude prospěšná takové společnosti, kde je kultura společnosti otevřena novým nápadům, kreativnímu a inovativnímu způsobu myšlení.

Existuje celá řada studií, které ukazují, že šťastní zaměstnanci jsou produktivnější, kreativnější, cítí se býti více motivováni a jsou aktivnější a optimističtější. Celková spokojenost způsobuje, že jsou zaměstnanci méně nemocní, zůstávají u společnosti déle a jsou více loajální.

Spokojení a loajální zaměstnanci tvoří stabilní týmy. Stabilní a výborně fungující společnost získává nové talenty a to vše přináší vyšší zisky pro společnost.


Pokud jste dočetli až jsem, děkuji. Zřejmě vám na vašich zaměstnancích případně na vás samotných záleží :-).

Více informací se dozvíte v odkazu.

© 2016-2019 Adéla Karlovská
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky